Procedura o wydanie decyzji w celu umieszczenia tablicy reklamowej w pasie drogowym (Wniosek L/R, oraz R)
Treść
Procedura o wydanie decyzji w celu umieszczenia tablicy reklamowej w pasie drogowym
ETAP I: Wniosek o wydanie decyzji na lokalizację reklamy w pasie drogowym
WNIOSEK L/R
1. Dokumenty od wnioskodawcy:
- wniosek (L/R)
WNIOSEK L/R (edytowalny)
WNIOSEK L/R (pdf) - szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczoną lokalizacją reklamy ( 2 szt.),
- kserokopia ważnego pozwolenia zgłoszenia budowy, pozwolenia na budowę lub oświadczenie,że dane prace nie wymagają w.w. pozwoleń,
- kserokopię decyzji lokalizacyjnej,
- projekt szaty graficznej reklamy (plus powierzchnia konstrukcji masztu, wspornika reklamy i rzutu stopy fundamentowej) wraz z wymiarami, kolorystyką i treścią,
- wypis z ewidencji gruntów dotyczący działki, na której ma być usytuowana reklama,
zwymiarowany schemat reklamy i konstrukcji masztu, wspornika reklam i powierzchni rzutu stopy fundamentowej, - upoważnienie (składają osoby występujące w imieniu Inwestora) wraz z dokumentem potwierdzającym uiszczenie opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł
ETAP II: Wniosek o wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym Wniosek należy złożyć wraz z kompletem załączników minimum na 14 dni przed planowanym terminem zajęcia pasa.
WNIOSEK R
1. Dokumenty od wnioskodawcy:
- wniosek ( R)
WNIOSEK R (edytowalny)
WNIOSEK R (pdf) - szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczoną lokalizacją reklamy,
- wypis z ewidencji gruntów dotyczący działki, na której ma być usytuowana reklama,
kserokopia ważnego pozwolenia zgłoszenia budowy, pozwolenia na budowę lub oświadczenie, że dane prace nie wymagają w.w. pozwoleń, - upoważnienie (składają osoby występujące w imieniu Inwestora) wraz z dokumentem potwierdzającym uiszczenie opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł,
- projekt szaty graficznej reklamy (plus powierzchnię konstrukcji masztu, wspornika reklamy i powierzchnię rzutu stopy fundamentowej) wraz z wymiarami, kolorystyką i treścią,
- zwymiarowany schemat reklamy i konstrukcji masztu, wspornika reklam i powierzchni rzutu stopy fundamentowej,
- kserokopię decyzji lokalizacyjnej.
2. Opłaty:
- oplata skarbowa za upoważnienie lub pełnomocnictwo osoby reprezentującej Inwestora wynosi 17,00 zł
- opłata za zajęcie pasa drogowego naliczana jest w zależności od powierzchni reklamy i ilości dni zadeklarowanych we wniosku (dokładna kwota podana jest w decyzji).
UWAGA:
zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dokonać:
- bezgotówkowo na r-k bankowy
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Getin Noble Bank S.A.
58 1560 0013 2473 5210 8000 0002
- gotówkowo – w kasie
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16
kasa czynna:
poniedziałek – czwartek 800-1500
wtorek 800- 1600
piątek 800 – 1400
zapłaty należnej za zajęcie pasa drogowego należy dokonać po otrzymaniu decyzji administracyjnej w ciągu 14 dni od podpisania decyzji na konto Zarządu Dróg Miejskich w Pabianicach Nr 20 1560 0013 2827 4650 7000 0001 w Getin Noble Bank S.A. lub w placówce Poczty Polskiej.
3. Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Dróg Miejskich w Pabianicach, ul. Warzywna 1 – sekretariat
4. Osobami do udzielenia informacji są:
Kierownik Działu Technicznego - P. Elwira Seyrlhuber – Wróbel
Podinspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Julia Wasiel
Inspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Marcin Marciniak
tel. 042-215-97-72 w. 18 lub 19
5.Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
6. Tryb odwoławczy:
Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, ul. Piotrkowska 86 za pośrednictwem Zarządu Dróg Miejskich w Pabianicach w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Zgodnie z art. 127a Kodeksu postępowania administracyjnego w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
7. Podstawa Prawna:
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1376)
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r., poz. 124 ze zm.)
- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923 ze zm.)
- Uchwała nr XLI/433/21 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 02.12.2021 r., Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 6139 z dnia 06.12.2021 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego oraz umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej i obiektów budowlanych nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam.
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. z 2021r., poz. 2351).
8. Informacje dodatkowe:
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia, zarządca drogi pobiera karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej opłaty należnej zgodnie z art.40 ust.14b, w związku z art. 40 ust.4, 12 ustawy z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1376).