W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wydanie zezwolenia na podstawie umowy dzierżawy w celu umieszczenia obiektu budowlanego w pasie drogowym drogi wewnętrznej (Wniosek OBW)

XML

Treść

Procedura o wydanie umowy dzierżawy drogi wewnętrznej w celu umieszczenia obiektu budowlanego

WNIOSEK NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z KOMPLETEM ZAŁĄCZNIKÓW MINIMUM NA 14 DNI PRZED PLANOWANYM TERMINEM ZAJĘCIA PASA.


WNIOSEK OB-W

1. Dokumenty od wnioskodawcy:

  • Wniosek OBW (pdf) / Wniosek OBW (edytowalny)
  • szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z określeniem miejsca lokalizacji kiosku lub obiektu trwale związanego z gruntem wraz z podaniem planowanej powierzchni zajęcia  drogi wewnętrznej;
  • oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia w celu umieszczenia obiektu budowlanego w drodze wewnętrznej.
  • kserokopia aktualnego wypisu z ewidencji działalności gospodarczej lub kserokopia aktualnego wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego;
  • upoważnienie lub pełnomocnictwo osoby reprezentującej Inwestora wraz z dokumentem potwierdzającym dokonanie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł 


2. Opłaty:

  • opłata skarbowa za upoważnienie lub pełnomocnictwo osoby reprezentującej Inwestora wynosi 17,00 zł
  • opłata za zajęcie drogi wewnętrznej naliczana jest w zależności od powierzchni obiektu budowlanego i ilości dni zadeklarowanych we wniosku (dokładna kwota podana jest w umowie). 


UWAGA:
 zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dokonać: 

  • bezgotówkowo - na r-k bankowy

Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Santander Bank Polska S.A.
 43 1090 1304 0000 0001 5606 2327

  • gotówkowo – w kasie:

Urzędu Miejskiego w Pabianicach
95-200
Pabianice, ul. Zamkowa 16 

kasa czynna:
poniedziałek – czwartek 800-1500
wtorek 800- 1600
piątek 800 - 1400

- zapłaty należnej za zajęcie drogi wewnętrznej należy dokonać po otrzymaniu umowy w ciągu 14 dni od momenty uprawomocnienia się umowy na konto Zarządu Dróg Miejskich w Pabianicach Nr 20 1560 0013 2827 4650 7000 0001 lub w placówce Poczty Polskiej j.w.. 


3. Miejsce złożenia dokumentów:
 Zarząd Dróg Miejskich w Pabianicach, ul. Warzywna 1 – sekretariat 


4. Osobami do udzielenia informacji są:
Kierownik Działu Technicznego - P. Elwira Seyrlhuber-Wróbel
Podinspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Julia Wasiel
Inspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Marcin Marciniak 
tel. 042-215-97-72 w. 18 lub 19 


5. Termin i sposób załatwienia sprawy: 
Wydanie umowy dzierżawy lub jej odmowa następuje w formie umowy w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów. 

6. Podstawa Prawna: 

  1. Zarządzenia nr 154/2018/P z dnia 6 sierpnia 2018 r. Prezydenta Miasta Pabianic w sprawie zasad udostępnienia dróg wewnętrznych będących we władaniu Miasta Pabianice.
  2. art.30 ust 2 pkt. 3 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r, poz 1372, 1834), art. 13 ust. 1, art. 24 ust. 2, art.25 ust 1 i 2 ustawy z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r. poz. 1899), art. 8 ust. 2 ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz 1376)
  3. należy stosować środki zapewniające bezpieczeństwo ruchu drogowego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. 2019 poz. 2310 ze zm.)

8. Informacje dodatkowe:
Za zajęcie drogi wewnętrznej  bez zezwolenia, zarządca drogi pobiera karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej opłaty należnej opłaty art.40 ust.14b, w związku z art. 40 ust. 4, 12 ustawy z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1376). 

Załączniki