Procedura o wydanie zezwolenia w celu umieszczenia urządzenia infrastruktury technicznej w pasie drogowym. (Wniosek UU)
XMLTreść
Procedura o wydanie zezwolenia na umieszczenie urządzenia infrastruktury technicznej w pasie drogowym.
Wniosek należy złożyć wraz z kompletem załączników minimum na 14 dni przed planowanym terminem umieszczenia urządzenia infrastruktury technicznej w pasie drogowym.
WNIOSEK UU
1. Dokumenty od wnioskodawcy :
- Wniosek UU (edytowalny) / Wniosek UU (pdf)
- mapa w skali 1:500 z wrysowaną lokalizacją,
- informacja dotycząca sposobu zajęcia pasa drogowego podczas wbudowywania urządzenia infrastruktury technicznej, potwierdzona przez kierownika budowy,
- upoważnienie (składają osoby występujące w imieniu Inwestora) wraz z dokumentem potwierdzającym dokonanie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł
2. Opłaty :
- oplata skarbowa za upoważnienie lub pełnomocnictwo osoby reprezentującej Inwestora wynosi 17,00 zł
- opłata za umieszczenie urządzenia infrastruktury technicznej naliczana jest w zależności od powierzchni urządzenia drogowego i ilości dni zadeklarowanych we wniosku (dokładna kwota podana jest w decyzji).
UWAGA :
zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dokonać:
- bezgotówkowo na r-k bankowy
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Santander Bank Polska S.A.
43 1090 1304 0000 0001 5606 2327
- gotówkowo – w kasie :
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16
kasa czynna :
poniedziałek – czwartek 800-1500
wtorek 800- 1600
piątek 800 – 1400
zapłaty należnej za zajęcie pasa drogowego należy dokonać po otrzymaniu decyzji administracyjnej w ciągu 14 dni od podpisania decyzji na konto Zarządu Dróg Miejskich w Pabianicach: Nr 20 1090 1304 0000 0001 5606 1674 w Santander Bank Polska S.A. lub w placówce Poczty Polskiej.
3. Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Dróg Miejskich w Pabianicach, ul. Warzywna 1 – sekretariat
4. Osobami do udzielenia informacji są:
Kierownik Działu Technicznego - P. Elwira Seyrlhuber – Wróbel
Podinspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Julia Wasiel
Inspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Marcin Marciniak
tel. 042-215-97-72 w. 18 lub 19
5.Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
6. Tryb odwoławczy:
Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, ul. Piotrkowska 86 za pośrednictwem Zarządu Dróg Miejskich w Pabianicach w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
7. Podstawa Prawna:
- Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 645),
- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych ( Dz.U. 2019, poz. 2310 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dn. 24.06.2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1518)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142)
- Uchwała nr LVII/567/22 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 20.12.2022 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego oraz umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej i obiektów budowlanych nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 193 z dnia 09.01.2023 r. i Uchwała nr LXI/589/23 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 28 lutego 2023 r. zmieniającej Uchwałę nr LVII/567/22 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 20 grudnia 2022 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego oraz umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej i obiektów budowlanych nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 2407 z dnia 21 marca 2023 r.
8. Informacje dodatkowe :
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia, zarządca drogi pobiera karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej opłaty należnej zgodnie z art.40 ust. 14b, w związku z art. 40 ust.4, 12 ustawy z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 645).