Procedura o wydanie zezwolenia w celu prowadzenia robót w pasie drogowym (ZP+UU)
Treść
Procedura o wydanie zezwolenia w celu prowadzenia robót w pasie drogowym.
Wniosek należy złożyć wraz z kompletem załączników minimum na 14 dni przed planowanym terminem zajęcia pasa drogowego.
WNIOSEK ZP+UU
1. Dokumenty od wnioskodawcy:
- Wniosek ZP + UU (edytowalny) / Wniosek ZP + UU (pdf)
- plan sytuacyjny odcinka pasa drogowego przewidzianego do zajęcia z podaniem jego wymiarów w skali 1:500,
- plan sytuacyjny pasa drogowego z zaznaczona lokalizacją umieszczanego urządzenia z podaniem wymiarów i powierzchni,
- ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1: 25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego, oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu,
- pozwolenie na budowę, zgłoszenie lub decyzję administracyjną wyrażającą zgodę na zlokalizowanie urządzenia w pasie drogowym wystawioną przez zarządcę drogi ( „L” ) w przypadku prowadzenia prac w trybie art. 29a, zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994r Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 2351),
- uzgodniony projekt organizacji ruchu lub zabezpieczenia robót,
- harmonogram robót (w przypadku etapowego prowadzenia robót),
- upoważnienie (składają osoby występujące w imieniu Inwestora) wraz z dokumentem potwierdzającym dokonanie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł.
2. Opłaty :
- oplata skarbowa za upoważnienie lub pełnomocnictwo osoby reprezentującej Inwestora wynosi 17,00 zł
- opłata za zajęcie pasa drogowego naliczana jest w zależności od powierzchni zajęcia pasa drogowego i ilości dni zadeklarowanych we wniosku (dokładna kwota podana jest w decyzji).
UWAGA:
zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dokonać:
- bezgotówkowo na r-k bankowy
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Getin Noble Bank S.A.
58 1560 0013 2473 5210 8000 0002
- gotówkowo – w kasie :
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16
kasa czynna:
poniedziałek – czwartek 800-1500
wtorek 800- 1600
piątek 800 – 1400
zapłaty należnej za zajęcie pasa drogowego należy dokonać po otrzymaniu decyzji administracyjnej w ciągu 14 dni od podpisania decyzji na konto Zarządu Dróg Miejskich w Pabianicach: Getin Noble Bank S.A. Nr 20 1560 0013 2827 4650 7000 0001 lub w placówce Poczty Polskiej.
3. Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Dróg Miejskich w Pabianicach, ul. Warzywna 1 – sekretariat
4. Osobami do udzielenia informacji są:
Kierownik Działu Technicznego - P. Elwira Seyrlhuber – Wróbel
Podinspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Julia Wasiel
Inspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Marcin Marciniak
tel. 042-215-97-72 w. 18 lub 19
5. Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
6. Tryb odwoławczy:
Stosownie do postanowienia art. 130 § 4 K.P.A. decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.
Powyższa decyzja wywołuje skutki prawne po uzyskaniu pozwolenia na budowę lub po zgłoszeniu właściwemu organowi administracji architektoniczno – budowlanej zgodnie z Ustawą Prawo Budowlane.
Od niniejszej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Zgodnie z art. 127a Kodeksu postępowania administracyjnego w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
7. Podstawa Prawna:
- Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1376),
- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2021 poz. 735 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych ( Dz.U. 2019 poz. 2310 ze zm. ),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021r., poz. 2310 ze zm.)
- Uchwała nr XLI/433/21 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 02.12.2021 r., Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 6139 z dnia 06.12.2021 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego oraz umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej i obiektów budowlanych nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam.
8. Informacje dodatkowe:
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia, zarządca drogi pobiera karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej opłaty należnej zgodnie z art.40 ust.14b, w związku z art. 40 ust.4, 12 ustawy z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1376).