Procedura o wydanie zezwolenia na umieszczenie urządzenia infrastruktury technicznej  w pasie drogowym.

Wniosek należy złożyć wraz z kompletem załączników minimum na 14 dni przed planowanym terminem umieszczenia urządzenia infrastruktury technicznej w pasie drogowym.

 

WNIOSEK UU


1. Dokumenty od wnioskodawcy :

  • [zalacznik=1663]Wniosek (UU) edytowalny[/zalacznik]  / [zalacznik=1665]Wniosek (UU) wersja do druku (pdf)[/zalacznik]
  • mapa w skali 1:500 z wrysowaną lokalizacją,
  • informacja dotycząca sposobu zajęcia pasa drogowego podczas wbudowywania urządzenia infrastruktury technicznej, potwierdzona przez kierownika budowy,
  • upoważnienie (składają osoby występujące w imieniu Inwestora) wraz z dokumentem potwierdzającym dokonanie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł 

2. Opłaty :

  • oplata skarbowa za upoważnienie lub pełnomocnictwo osoby reprezentującej Inwestora wynosi 17,00 zł
  • opłata za umieszczenie urządzenia infrastruktury technicznej naliczana jest w zależności od powierzchni urządzenia drogowego i ilości dni zadeklarowanych  we  wniosku (dokładna kwota  podana  jest w decyzji).

UWAGA :
zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dokonać:

  •  bezgotówkowo na r-k bankowy

Urzędu Miejskiego w Pabianicach 
Getin Noble Bank S.A. 
58 1560 0013 2473 5210 8000 0002

  • gotówkowo – w kasie :

Urzędu Miejskiego w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16


kasa czynna :
poniedziałek – czwartek 8:00-15;00
wtorek 8:00- 16:00
piątek  8:00 – 14:00

zapłaty należnej za zajęcie pasa drogowego należy dokonać po otrzymaniu decyzji administracyjnej w  ciągu 14 dni od podpisania decyzji na konto Zarządu Dróg Miejskich w Pabianicach: Getin Noble Bank S.A. Nr 20 1560 0013 2827 4650 7000 0001 lub w placówce Poczty Polskiej.

3. Miejsce złożenia dokumentów:
 Zarząd Dróg Miejskich w Pabianicach, ul. Warzywna 1 – sekretariat 

4. Osobami do udzielenia informacji są:
 Kierownik Działu Technicznego - P. Elwira Seyrlhuber – Wróbel 
Podinspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Julia Wasiel
 Inspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Marcin Marciniak
 tel. 042-215-97-72 w. 18 lub 19

5.Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.

6. Tryb odwoławczy:
Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, ul. Piotrkowska 86 za pośrednictwem Zarządu Dróg Miejskich w Pabianicach w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

7. Zgodnie z art. 127a Kodeksu postępowania administracyjnego w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do  wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
 
8. Podstawa Prawna:

  1. Ustawy z dnia 21 marca 1985 r o drogach publicznych (t.j.  Dz. U. z 2017 r, poz. 2222 ze zm.), 
  2. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz.U. 2018 poz. 2096).
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r w sprawie znaków i sygnałów drogowych ( Dz.U. 170, poz. 1393 wraz z późn. zm.).
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1044).
  5. Uchwała Nr XXII/278/08 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 30 stycznia 2008 r w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie  pasa  drogowego (t.j. obwieszczenie nr 2/2016 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 29 lutego 2016 r - Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 1146  z dnia 09.03.2016). Uchwała nr XVI/194/20 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 8 stycznia 2020 r. - zmieniająca Uchwałę Nr XXII/278/08 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 30 stycznia 2008 r. - Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego poz.833.

    
9. Informacje dodatkowe :
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia, zarządca drogi pobiera karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej opłaty należnej zgodnie z art.40 ust. 14b, w związku z art. 40 ust.4, 12 ustawy z dnia 21.03.1985 r o  drogach  publicznych  (t.j.  Dz. U. z 2017 r, poz. 2222 ze zm.).