Procedura o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego w celu ocieplenia budynku. 

WNIOSEK NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z KOMPLETEM ZAŁĄCZNIKÓW MINIMUM NA 14 DNI PRZED PLANOWANYM TERMINEM ZAJĘCIA PASA.


WNIOSEK UO – umieszczenie ocieplenia

1. Dokumenty od wnioskodawcy:

  • [zalacznik=2380]Wniosek UO (edytowalny)[/zalacznik] / [zalacznik=2381]Wniosek UO (pdf)[/zalacznik]
  • szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, wraz z podaniem planowej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • zgoda zarządcy drogi na umieszczenie ocieplenia w pasie drogowym,
  • oświadczenie o posiadaniu ważnego zgłoszenia budowy lub oświadczenie, że w.w. prace nie wymagają pozwoleń
  • uzgodniony projekt organizacji ruchu lub zabezpieczenia robót na czas ocieplania budynku w pasie drogowym,    • upoważnienie (składają osoby występujące w imieniu Inwestora) wraz z dokumentem potwierdzającym dokonanie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł 

2. Opłaty:

  • opłata skarbowa za upoważnienie lub pełnomocnictwo osoby reprezentującej Inwestora wynosi 17,00 zł
  • opłata za zajęcie pasa drogowego naliczana jest w zależności od powierzchni ocieplenia budynku (dokładna kwota podana jest w decyzji).

UWAGA:
zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dokonać:

  • bezgotówkowo na r-k bankowy

Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Getin Noble Bank S.A. 
58 1560 0013 2473 5210 8000 0002

  • gotówkowo – w kasie:

Urzędu Miejskiego w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16

kasa czynna:
poniedziałek – czwartek 8:00-15:00
wtorek 8:00- 16:00
piątek  8:00 – 14:00

- zapłaty należnej za zajęcie pasa drogowego należy dokonać po otrzymaniu decyzji administracyjnej w ciągu 14 dni od momenty uprawomocnienia się decyzji na konto Zarządu Dróg Miejskich w Pabianicach Nr 20 1560 0013 2827 4650 7000 0001 w Getin Noble Bank S.A. lub w placówce Poczty Polskiej


3. Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Dróg Miejskich w Pabianicach, ul. Warzywna 1 – sekretariat 


4. Osobami do udzielenia informacji są:
Kierownik Działu Technicznego - P. Elwira Seyrlhuber – Wróbel 
Podinspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Julia Wasiel
Inspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Marcin Marciniak
tel. 042-215-97-72 w. 18 lub 19


5. Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie  zezwolenia  lub  jego  odmowa  następuje  w  formie decyzji  administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.


6.Tryb odwoławczy:
Stosownie do postanowienia art. 130 § 4 K.P.A. decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania. Od niniejszej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Zgodnie z art. 127a Kodeksu postępowania administracyjnego w trakcie biegu terminu do wniesienia  odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.  


7. Podstawa Prawna: 

  1. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. 2020 r., poz. 470, 471 ze zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych ( Dz.U.2002 nr 170 poz. 1393 z późn. zm.),
  3. Rozporządzenie ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne (Dz.U. 2016 r., poz. 124 ze zm.)
  4. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. 2020 poz. 256 ze zm.)
  5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000 z póź. zm.)
  6. Uchwała Nr XXII/278/08 Rady  Miejskiej w Pabianicach z dnia 30 stycznia 2008 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego (t.j. obwieszczenie nr 2/2016 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 29 lutego 2016 r. - Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 1146 z dnia 09.03.2016 r.), Uchwała nr XVI/194/20 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 8 stycznia 2020 r. - zmieniająca Uchwałę Nr XXII/278/08 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 30 stycznia 2008 r. - Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 833, Uchwała nr XVII/209/20 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 19 lutego 2020 r. - zmieniająca Uchwałę nr XVI/194/20 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 8 stycznia 2020 r
  7. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. z 2020 r., poz. 11333, 2127, 2320)

8. Informacje dodatkowe:

Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia, zarządca drogi pobiera karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej opłaty należnej opłaty art. 40 ust. 14b, w związku z art. 40 ust. 4, 12 ustawy a dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 470, 471 ze zm.)