Procedura o wydanie decyzji na prawach wyłączności. (Wniosek W)

WNIOSEK NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z KOMPLETEM ZAŁĄCZNIKÓW MINIMUM NA 14 DNI PRZED PLANOWANYM TERMINEM ZAJĘCIA PASA DROGOWEGO. 

WNIOSEK W – na prawach wyłączności 

1. Dokumenty od wnioskodawcy:

  • WNIOSEK W - edytowalny (28kB)  / WNIOSEK W - do druku (98kB)  
  • szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, wraz z podaniem planowej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • uzgodniony projekt organizacji ruchu lub zabezpieczenia robót w pasie drogowym,
  • pozwolenie na budowę, zgłoszenie, decyzję lokalizacyjna w przypadku prowadzenia prac w trybie art. 29a Ustawa Prawo budowlane ( Dz. U z 2018r, poz. 1202), lub oświadczenie o braku konieczności składania pozwolenia na budowę / zgłoszenia,
  • upoważnienie (składają osoby występujące w imieniu Inwestora) wraz z dokumentem potwierdzającym dokonanie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł 


2. Opłaty:

  • opłata skarbowa za upoważnienie lub pełnomocnictwo osoby reprezentującej Inwestora wynosi 17,00 zł
  • opłata za zajęcie pasa drogowego naliczana jest w zależności od powierzchni zajęcia pasa drogowego (dokładna kwota podana jest w decyzji). 


UWAGA:
 zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dokonać: 

  • bezgotówkowo - na r-k bankowy

Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Getin Noble Bank S.A.
58 1560 0013 2473 5210 8000 0002

  • gotówkowo – w kasie:

Urzędu Miejskiego w Pabianicach 95-200
Pabianice, ul. Zamkowa 16 

kasa czynna:
poniedziałek – czwartek 8:00-15:00
wtorek 8:00- 16:00
piątek 8:00 - 14:00

- zapłaty należnej za zajęcie pasa drogowego należy dokonać po otrzymaniu decyzji administracyjnej w ciągu 14 dni od momenty uprawomocnienia się decyzji na konto Zarządu Dróg Miejskich w Pabianicach Nr 20 1560 0013 2827 4650 7000 0001 w Getin Noble Bank S.A. lub w placówce Poczty Polskiej. 


3. Miejsce złożenia dokumentów:
 Zarząd Dróg Miejskich w Pabianicach, ul. Warzywna 1 – sekretariat 


4. Osobami do udzielenia informacji są:
Kierownik Działu Technicznego - P. Elwira Seyrlhuber-Wróbel
Podinspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Julia Wasiel
Inspektor ds. wydawania decyzji administracyjnych – P. Marcin Marciniak 
tel. 042-215-97-72 w. 18 lub 19 


5. Termin i sposób załatwienia sprawy: 
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów. 


6. Tryb odwoławczy:
 Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, ul. Piotrkowska 86 za pośrednictwem Zarządu Dróg Miejskich w Pabianicach w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. 
 Zgodnie z art. 127a Kodeksu postępowania administracyjnego w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. 


7. Podstawa Prawna: 

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r o drogach publicznych (t.j.  Dz. U. z 2017r, poz. 2222 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r w sprawie znaków i sygnałów drogowych ( Dz.U.Nr. 170 poz. 1393 wraz z późn. zm.),
  • Rozporządzenie ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne (t.j. Dz.U. 2016r., poz. 124)
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego ( t.j. Dz. U. 2017 poz. 1257)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. Z 2018r., poz. 1044) 
  • Uchwała Nr XXII/278/08 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 30 stycznia 2008 r w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego (t.j. obwieszczenie nr 2/2016 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 29 lutego 2016r - Dz. Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 1146 z dnia 09.03.2016)
  •  Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2018, poz. 1202)

8. Informacje dodatkowe:
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia, zarządca drogi pobiera karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej opłaty należnej opłaty art.40 ust.14b, w związku z art. 40 ust. 4, 12 ustawy z dnia 21.03.1985 r o drogach publicznych (t.j.  Dz. U. z 2017r, poz. 2222 ze zm.).